Response from my friend with the Opel Speedster (VX220). I sent him the VX in the Alps clip and he loved it.
Dutch: ik heb nu een "stage II" supercharger conversion, met als extra dan nog de verwijderde balansassen, lichtere vliegwiel, Tullett 2.5" exhaust, incl. equal length 4-1 manifold, Eagle drijfstangen en stijvere klepveren, zodat ik hem (binnenkort) nog de toerenbegrenzer een paar honderd rpm hoger kan zetten, ik denk dat ik hem naar 7400 zet dan. Ik zou nu rond de 260-265pk moeten zitten (crankshaft). Gewicht van de speedster moet nu rond de 820-830kg zitten.
Translation :
I have a stage II supercharger conversion with as extra removal of the balancer shafts, lighter flywheel, Tullett 2.5" exhasut incl. equal length 4-1 manifold, Eagle conrods and stiffer valve springs. This allows the rev limiter to be set to a higher value (still to be done soon), say around 7400. At present the crankshaft hp should be around 260-265. Weight around 820-830 kg.
The result is below, first test drive on Zandvoort after 1 1/2 year of not driving it !!
http://www.youtube.com/watch?v=R2Z-vjQ6jNk&feature=youtu.be MY 2010 5.0 SC Galway green and sand interior!!
Have the Faultmate MSV2 Extreme to be tinkering with the settings etc. !!
|